logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Les obres de desdoblament en aquest tram estaven aturades des del 2009 perquè l'empresa encarregada dels treballs va fer fallida. 

El Ministeri de Foment ha adjudicat a l'empresa Acciona les obres de desdoblament del tram Sils-Caldes de Malavella de la N-II per 32,4 milions d'euros. Els treballs en aquest tram, de 6,6 quilòmetres, estaven aturats des del 2009 quan l'empresa que estava fent les obres va fer fallida. El govern estatal va pressupostar per aquest 2012 una partida de 15 milions d'euros per a aquest tram i en el pressupost de l'any que ve ha inclòs una partida pràcticament igual. Un cop superat aquest darrer tràmit administratiu, l'empresa Acciona ja pot començar les obres. Aquest tram es va licitar el juliol del 2011 i, pocs dies abans de les eleccions generals del novembre, el govern del PSOE el va adjudicar provisionalment. Foment ha adjudicat aquest dimecres les obres de desdoblament que han de fer que la N-II entre Sils i Caldes de Malavella passi a ser una carretera amb dos carrils per sentit. En el projecte, Foment recull que les obres es faran amb la previsió que en un futur la via es pugui ampliar a tres carrils per sentit.

En l'execució dels treballs hi ha dos punts singulars. Per una banda, s'haurà de construir un viaducte per salvar la riera de Santa Marina i, per altra banda, una estructura que permeti que la carretera passi per sobre de la línia de tren Barcelona-Portbou. Les obres també inclouen els enllaços tant amb el poble de Caldes de Malavella com amb les Mallorquines. El projecte inclou que l'autovia tingui dues calçades de set metres d'ample, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cada un. Els carrils tindran vorals exteriors de 2,5 metres i els interiors aniran del metre al metre i mig.

 

Unes obres llargament reivindicades

El juny de 2009, quan les obres de desdoblament d'aquest tram ja estaven en marxa, l'empresa responsable va fer fallida i va abandonar els treballs. La N-II en aquest tram va quedar empantanegada, ja que es van deixar tal com estaven estructures a mig muntar, terres mogudes i vorals malmesos i estrets. Ara, més de tres anys després, Foment ha adjudicat l'obra i les màquines podran entrar a treballar-hi de nou. Malgrat l'anunci, encara falta que l'adjudicació es publiqui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

La licitació d'aquest tram es va fer l'estiu del 2011 –amb el PSOE al govern de l'Estat– i es va adjudicar provisionalment dos dies abans de les eleccions generals de novembre del 2011. En aquell moment, l'adjudicació no era definitiva perquè les empreses van presentat pressupostos per sota del preu mínim de licitació, que va ser de 39 milions d'euros. Quan el PP va accedir al govern de Madrid va assegurar que aquestes obres s'adjudicarien abans d'acabar l'any.

Els pressupostos generals de l'Estat d'aquest any inclouen una partida de 15 milions per aquest tram que encara no s'han gastat. Per a l'any vinent, el govern estatal ha previst una partida similar pel Sils-Caldes. El mal estat de la carretera en aquest tram ha estat objecte de crítica sistemàtica per part d'usuaris i partits polítics per l'alta sinistralitat que s'hi ha registrat. De fet, el Consell Comarcal de la Selva ha portat l'estat de la carretera al seu pas per la comarca fins a la fiscalia. A la denúncia, el consell demana que s'investigui si els responsables de Foment poden haver comès "diferents delictes d'homicidi i lesions per imprudència greu".

Informació extreta del diari Ara de 24 d'octubre de 2012

 


 

Foment anul·la part del desdoblament de la N-2 

26 de setembre de 2012

El ministeri fa marxa enrere en un tram del desdoblament de la N-2 en el tram Tordera-Maçanet perquè cada quilòmetre val 27,9 milions d'euros.

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va revelar ahir que el Ministeri de Foment fa marxa enrere en un tram del desdoblament de la N-2, el que uneix Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva (Selva). La justificació d'aquesta marxa enrere és econòmica i només empitjora la situació d'una via que, al seu pas per Girona, acumula dècades de retard per convertir-se en autovia.

desdoblament-nIIFoment recorda que un ordre ministerial del 2010 fixa que el màxim per quilòmetre de carretera és 22,7 milions, i en aquest cas el cost s'estima en 27,9 milions. Aquest condicionant fa que el ministeri opti per revocar el procés administratiu, que estava pendent de licitar.

La publicació al BOE va agafar per sorpresa a la Generalitat. El conseller Recoder va qualificar d'impresentable la decisió, i va lamentar que no es donin alternatives. 

De fet, el ministeri de Foment sí que parla d'un altre projecte, ja que consideren que el futur quart cinturó (B40) fins a Granollers es podrà connectar amb Maçanet de la Selva.


Informació extreta del diari El Periódico de 26 de setembre de 2012.